Uppdatering

Tjenare igen bloggen!
 
Tänkte uppdatera er om hur det gått sedan mitt förra inlägg där jag skrev om att vi var i full färd med att starta upp vårat band. Eller åtminstone gick vi i dessa tankar. En sak vi tänkte skaffa till bandet som jag glömde i förra inlägget är en Linktree-profil. Annars har jag nog redan skrivit om det mesta vi tänkte fixa.
 
Bigcartel är naturligtvis också bra om vi ska kunna sälja merch. Det skrev jag visserligen om redan i förra inlägget men jag vill vara säker på att vi inte glömmer bort det. Vi har också tittat mycket på replokaler då vi just nu står utan en sådan.
 
Vår bandkollega har möjlighet att boka en replokal i Malmö som medlem i sin förening. Jag tror det är vårat bästa alternativ för stunden så det blir nog så vi kommer att börja. I framtiden vore det kul att äga sin egen lokal naturligtvis. Där är vi inte än.
 
En del av er har hört av sig till mig privat och undrar om det finns något online att lyssna på via exempelvis YouTube. Och mitt svar är nej inte än. Till hösten kommer vi eventuellt droppa en demoskiva på CD-R eller möjligtvis kassett. Det blir en billig produktion för att få ut bandets namn.
 
Demon är tänkt att innehålla 6 spår och kommer skickas ut både digitalt och fysiskt till olika promoters, skivbolag och radiostationer. Det kommer även finnas möjlighet att köpa demoskivan för en väldigt blygsam summa. Mer om det kommer senare för er som är intresserade.
 
Vi går också i tankarna om att starta upp en YouTube-kanal där vi ska vlogga istället för att blogga i textform. Det har funnits önskningar om videoformat sedan nyheten kom att vi skulle starta upp bandet. Jag håller med personerna som önskat det till 100%. Videoformatet är oslagbart i dagens samhälle. Det kommer dock att stanna vid YouTube då jag inte kan TikTok och liknande appar så bra.
 
Det var allt för den här gången.
 
Må bäst!
Allmänt | |
Upp