Musikaliska funderingar

Tjena alla musikdiggare!
 
Nu är det som så att jag går i tankarna på att starta upp ett band med mina barndomspolare. Jag är en helt okej sångare och min bästa vän spelar trummor. Vår tredje polare är gitarrist och en ganska begåvad sådan vill jag tillägga. Båda dessa vänner jag berättat om har studerat på musikhögskolan i Malmö. Jag däremot är självlärd från grunden och har mina föräldrar att tacka för att de lät mig öva och utveckla mitt intresse i hemmet och med vänner.
 
Vi har inte ens ett bandnamn ännu men vi planerar att börja göra indiepop då det är något vi alla snöat in på just nu. En replokal vore också bra och är något vi planerar att hyra in oss i till sommaren. Annars ska vi nog fixa en konect-profil och en bigcartel-sida för våran merch till hösten. Det är naturligtvis långt dit och jag tror knappast vi kommer sälja mycket merch till en början. Men faktum är att vi redan blivit erbjudna spelningar hos en vän som arrangerar både bröllop och fester. 
 
Den här vännen vet att vi alla är duktiga musiker. Han vill bara att vi tar tag i det hela och skaffar oss ett bandnamn och möjligtvis några egna låtar. Vi har alltid alternativet att spela andras låtar men det känns inte lika kul. Det ska även sägas att den här vännen spelar bongotrummor vilket är något ovanligt i mitt tycke. Kul instrument absolut men det är inte så ofta man hör bongos på radion, eller har jag fel?
 
Förhoppningsvis så kan jag dokumentera hela bandets resa här på bloggen med både bilder och texter. Jag måste fråga mina vänner om tillåtelse men det ska nog gå bra. All publicitet är bra publicitet som det så fint heter. Ok men här väljer jag att avsluta bloggandet för idag och hoppas ni alla får en riktigt fin vecka.
 
Mvh,
Vinylfantasten
 
 
Allmänt | |
Upp